- To Hyundai i20 WRC εξασφάλισε τον δεύτερο διαδοχικό τίτλο των κατασκευαστών του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι FIA (WRC) μετά από το διπλό βάθρο που κατέκτησε η Hyundai Motorsport στο Rally Monza (υπόκειται στην επίσημη δημοσίευση των αποτελεσμάτων από την FIA)
- Η δεύτερη θέση για τον Ott Tänak και η τρίτη για τον Dani Sordo επέτρεψαν στην ομάδα να κερδίσει τον τίτλο με πέντε πόντους διαφορά αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις δύσκολες συνθήκες στην Ιταλία αυτό το Σαββατοκύριακο
- Η ομάδα ολοκλήρωσε τη χρονιά κατακτώντας συνολικά 3 νίκες, 11 ατομικά βάθρα, δύο 1-2 αποτελέσματα με το Hyundai i20 Coupe WRC
Η Hyundai Motorsport κατέκτησε τον δεύτερο διαδοχικό τίτλο των κατασκευαστών του FIA World Rally Championship (WRC) μετά το διπλό βάθρο που κατέκτησε στο Rally Monza, τον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Ο Ott Tänak ολοκλήρωσε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο κατακτώντας τη δεύτερη θέση, με τον Dani Sordo να βρίσκεται στην τρίτη θέση.
Σε ένα από τα πιο απαιτητικά και απολαυστικά ράλι της σεζόν, με βροχερές και συχνά χειμερινές συνθήκες να κυριαρχούν στις ειδικές διαδρομές, η Hyundai Motorsport εξασφάλισε 33 πόντους κατακτώντας τον δεύτερο τίτλο της με διαφορά πέντε πόντων.
Ο Tänak και ο συνοδηγός του Martin Järveoja κατέκτησαν τη δεύτερη θέση ανταλλάσσοντας θέσεις με τους Sordo και Carlos del Barrio. Αν και κανένα πλήρωμα δεν πίεζε για θέσεις, συνέχισαν να ανταλλάσσουν θέσεις μέχρι το Power Stage με τους Εσθονούς να περνούν λίγο μπροστά από τους Ισπανούς συμπαίκτες τους.
Ο Thierry Neuville και ο συνοδηγός του Nicolas Gilsoul αναγκάστηκαν να αποσυρθούν από το ράλι την πρώτη ημέρα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και δεν συνέχισαν. Δεν ήταν ιδανικές συνθήκες για την ολοκλήρωση της σεζόν του Βελγικού πληρώματος, το οποίο άνοιξε τη σεζόν του 2020 με νίκη στο Μόντε Κάρλο τον Ιανουάριο.
Κατά τη διάρκεια της επιβεβλημένης περιόδου lockdown, καθώς παγκοσμίως αντιμετωπίζουμε την πανδημία COVID-19, η ομάδα συνέχισε να εργάζεται ακούραστα βάσει των κανονισμών για τον εντοπισμό και την εφαρμογή σημαντικών τεχνολογικών βελτιώσεων.
Όταν η σεζόν ξανάρχισε με το ολοκαίνουριο Ράλι Εσθονίας, ήταν οι Tänak και Järveoja που εκμεταλλεύτηκαν το πλεονέκτημα, οδηγώντας ένα αποτέλεσμα 1-2 με τους συμπαίκτες τους Craig Breen και Paul Nagle. Καλύπτοντας τη διαφορά στο κυνήγι του τίτλου, η αναζωογονημένη Hyundai Motorsport συνέχισε να δείχνει εντυπωσιακό ρυθμό στους διαβόητους σκληρούς χωματόδρομους του Rally Turkey, προσθέτοντας ένα ακόμη διπλό βάθρο στο ενεργητικό της.
Η ομάδα επέδειξε τα διαπιστευτήρια της στη Σαρδηνία παίρνοντας ένα ακόμη 1-2 αποτέλεσμα, με τους Sordo και Del Barrio να σημειώνουν τη δεύτερη νίκη τους για την ομάδα, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία τους. Το αποτέλεσμα ώθησε τη Hyundai Motorsport, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για την τελική θριαμβευτική αναμέτρηση στη Μόντσα.
Ο Πρόεδρος της Hyundai Motorsport GmbH, κ. Scott Noh, δήλωσε: «Τι ράλι για να τελειώσει η σεζόν! Ήταν ένα συναρπαστικό φινάλε. Στη Hyundai Motorsport, έχουμε την τιμή να ολοκληρώσουμε τη χρονιά στην κορυφή του πίνακα των κατασκευαστών και να πάρουμε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο WRC. Αυτό το αποτέλεσμα είναι μια ακόμη σημαντική στιγμή ορόσημο για την Hyundai Motor Company, αλλά και ταυτόχρονα ιδιαίτερα οδυνηρή λαμβάνοντας υπόψη τι έχουμε αντιμετωπίσει όλοι τη φετινή χρονιά. Έχουμε βάλει όλη μας την ενέργεια σε αυτή τη σεζόν και ευχαριστώ κάθε μέλος της Hyundai Motorsport και όλη την Hyundai παγκοσμίως για την υποστήριξή τους. Ανυπομονούμε για φωτεινότερες μέρες και μεγαλύτερη επιτυχία το 2021.»
Ο Επικεφαλής της Ομάδας κ. Andrea Adamo σχολίασε: «Η Monza είναι πολύ συναισθηματική για μένα και μου φέρνει πολλές προσωπικές αναμνήσεις. Ήταν μια δύσκολη χρονιά. Έπρεπε να βεβαιωθώ ότι η ομάδα μας – οι άνθρωποί μου – έχουν διαρκή υποστήριξη. Το να έρθεις στη Μόντσα και να πάρεις τον δεύτερο τίτλο μας είναι υπέροχο και μια εξαιρετικά ιδιαίτερη στιγμή που πρέπει να εκτιμάς. Είναι ένα αποτέλεσμα που θα μοιραστούμε με ολόκληρο τον οργανισμό και τις οικογένειές τους. Κάθε μέλος της ομάδας έχει πιεστεί πολύ σκληρά για να αξιοποιήσει στο έπακρο την κατάσταση και να βελτιώσει την απόδοσή μας. Ξεκινήσαμε δυνατά στο Μόντε Κάρλο – μια πραγματικά ξεχωριστή στιγμή για όλους μας – και αφού επιστρέψαμε μετά το καλοκαίρι, ήμασταν πολύ ανταγωνιστικοί. Γνωρίζαμε ότι έπρεπε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις δυνάμεις μας και επιστρέψαμε στην κορυφή του πρωταθλήματος με την απόδοση, την επιμονή και τη σκληρή δουλειά μας. Είμαι περήφανος που είμαι στο τιμόνι μιας τόσο απίστευτης ομάδας και που φέρνω τη σημαία της Hyundai στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι ευχαριστίες μου πηγαίνουν στη FIA και την WRC Promoter για τις προσπάθειές τους φέτος σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.»
Ο Tänak δήλωσε: «Πρώτη μας προτεραιότητα με τον Dani ήταν να διασφαλίσουμε ότι θα ολοκληρώσουμε το ράλι για να διασφαλίσουμε τον τίτλο των κατασκευαστών για τη Hyundai Motorsport. Ήταν ένα πραγματικά δύσκολο ράλι από την αρχή. Έπρεπε να υπομείνουμε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες σε δύσκολους και τραχείς δρόμους. Ήταν απαιτητικό, αλλά πετύχαμε τον στόχο μας για την ομάδα και μπορούμε τώρα να γιορτάσουμε όλοι μαζί.»
Ο Sordo σχολίασε: «Ο στόχος όλο το Σαββατοκύριακο ήταν να εξασφαλίσουμε το αποτέλεσμα που χρειαζόμασταν για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ήταν ένας απίστευτα δύσκολος αγώνας, αλλά καταφέραμε ένα διπλό αποτέλεσμα στο βάθρο. Για μένα, δεν ήταν σημαντικό αν θα ήμουν στη δεύτερη ή την τρίτη θέση. Χρειαζόμασταν απλά το αποτέλεσμα για την ομάδα. Ήταν μια σκληρή προσπάθεια. Η ομάδα έχει προχωρήσει πολύ και τώρα μπορούμε να γιορτάσουμε ένα δεύτερο τίτλο πρωταθλήματος όλοι μαζί.»
Ο Neuville τόνισε: «Μια πολύ ξεχωριστή σεζόν τελειώνει. Ίσως δεν ήταν το πρωτάθλημα που περίμενε κανείς στις αρχές του έτους λόγω της πανδημίας Covid19, αλλά επιτύχαμε τον στόχο μας να πάρουμε τον τίτλο των κατασκευαστών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Αυτό είναι ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για όλους στη Hyundai Motorsport και χαίρομαι που είμαι μέλος αυτής της ομάδας. Το Σαββατοκύριακο στη Μόντσα δεν πήγε καλά για μένα και τον Nicolas αλλά στο τέλος κατακτήσαμε τον τίτλο. Ευχαριστώ κάθε μέλος της ομάδας για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωσή τους. Ήρθε η ώρα να γιορτάσουμε!»
Συνολική τελική κατάταξη – Rally Monza
1 | S. Ogier | J. Ingrassia | Toyota Yaris WRC | 2:15:51.0 |
2 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | +13.9 |
3 | D. Sordo | C. del Barrio | Hyundai i20 Coupe WRC | +15.3 |
4 | E. Lappi | J. Ferm | Ford Fiesta WRC | +45.7 |
5 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota Yaris WRC | +1:11.1 |
6 | A. Mikkelsen | A. Jaeger | Škoda Fabia R5 | +3:56.2 |
7 | O. Solberg | A. Johnston | Škoda Fabia R5 | +4:12.1 |
8 | J. Huttunen | M. Lukka | Hyundai i20 R5 | +5:15.4 |
9 | M. Østberg | T. Eriksen | Citroën C3 R5 | +5:27.4 |
10 | P.Tidemand | P. Barth | Škoda Fabia R5 | +5:53.0 |
2020 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA _ Κατάταξη Κατασκευαστών – Μετά τον 7ο γύρο
1 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 241 |
2 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 236 |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 129 |
4 | Hyundai 2C Competition | 8 |
2020 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι FIA _ Κατάταξη Οδηγών – Mετά τον 7ο γύρο
1 | S. Ogier | 122 |
2 | E. Evans | 114 |
3 | O. Tänak | 105 |
4 | T. Neuville | 87 |
5 | K. Rovanperä | 80 |
6 | E. Lappi | 52 |
7 | T. Suninen | 44 |
8 | D. Sordo | 42 |
9 | C. Breen | 25 |
10 | S. Loeb | 24 |
(*) Όλα τα αποτελέσματα εξακολουθούν να υπόκεινται σε επίσημη επιβεβαίωση της FIA.